Jak překonat  700 km vzdálenost z Dar es Salaamu do Mahanga, existují dvě možnosti - buď autobusem nebo letadlem. Volíme letadlo, je to rychlejší.

Z hotelu se přesouváme na letiště, taxikář nám říká, že nikam neodletíme, protože fast jet zakázala vláda. - Smějeme se, máme přece už 14 dní koupené letenky! Celkově je s našim taxikářem strašná sranda, srdečně se s ním na letišti loučíme. Dvě vteřiny paniky a rychlý běh zastavit taxikáře. Náš let byl fakt zrušen říká se stoickým klidem chlapík z přepážky. Možnosti náhrady žádné. Snad nám vrátí peníze zpět na kartu, ale tímhle si nemůžeme být v Africe vůbec jistí.

Co teď? Ostatní lety obsazeny až do Vánoc. Jsme odsouzení k cestě autobusem. Ten jede až zítra, koupit jízdenku musíme však již dnes, na opačné straně města. Pak se vrátit na hotel zaplatit další noc a znova taxík na autobusák. Suma sumárum ve třech lidech jsme už -3000 českých Korun. A kolik budeme mínus v hodinách ještě ani nedomýšlíme.

Na autobusák jedeme z letiště 3 hodiny. Ano, k našemu velkému štěstí totiž čekáme dvě hodiny na křižovatce než přejede prezidentský konvoj. Prezident otvíral nový úsek cesty a paradoxně zapříčinil totální dopravní kolaps. Do prostranství kanceláří autobusových společností jde Tomáš a Michal a taxikář Adam, za minutu jsou zpět. "Když tam nevjedeme autem, budeme každý platit za vstup". Tomu se směje i sám taxikář:-): "Welcome in Afrika". Koupili jsme lístky na autobus s příslušným názvem Mbeya express. Oznamujem naše zpoždění koordinátorovi Davidovi do Mbeya, který nám důrazně říká hlavně nekupujte Mbeya express! Pozdě, lístky už máme a sedíme v taxíku na hotel. Když si pomyslím, že se máme na co těšit, tak nás staví policajt, který by evidentně rád smlasknul nějakou pokutu. Patnáct minut krouží kolem auta, ale světe div se,  je to bez chyby!

Noc u oceánu zahojila trochu naše rány a psychicky nás připravuje na druhý den. Ve 4:20 jedeme na autobus, čeká nás 16 a půl hodin cesty busem. Lidé se mačkají, děti zvracejí, na záchod nikoho nepouštějí, k obědu se dostáváme v 10 min. pauze v 15:30, to je ještě před námi další 6 hodin.

Cesta autobusem trvá nejméně 16 hodin

Když nemáte svou svačinu, jste odkázání na sušenky a sodu

Když jsme se ve 22:00 dostali na místo do Mbeya a  po dvou zamítnutí rezervací v hotelích dorazili do starého dobrého muslimského ubytování Warsame,  zhodnotili  jsme sled událostí konec konců pozitivně.

- 3x jsme čeli smrti srážkou kamionu s benzinovou cisternou A PŘEŽILI JSME

- dobře že fastjet zrušil náš let do Mbeya a ne z Mbeya do Daru, to bychom už nestili ani mezistátní letadlo zpět domů a to by nás vyšlo na spousty peněz

- Warsame má o 80% méně švábů než před 2 lety a vykachličkovali záchod!